בדיחה שתעלה חיוך
וג'ייקוב, שני יהודים אמריקאים
שנולדו ברוסיה והאמינו ברעיון
הקומוניסטי, לחזור לרוסיה ולהשתלב
במאבק הפועלים.
אומר ג'וזף: "אבל מה אם התעמולה
הקפיטליסטית באמת צודקת, וברוסיה
יש מחסור ורעב?"
משיב ג'ייקוב: "אתה יודע מה, אם אתה
מהסס, אני אסע ראשון ואכתוב לך. אבל
התעמולה הקפיטליסטית אומרת שיש גם
צנזורה ברוסיה", אומר ג'וזף.
ג'ייקוב: "יש לי רעיון, אני אכתוב
מכתב סתמי. אם אכתוב בדיו כחולה, זה
סימן שמה שכתוב נכון ואם אכתוב בדיו
ירוקה, תבין שהמצב קשה".
לאחר שלושה חודשים מגיע מכתב
ממוסקבה: "ג'וזף יקירי, הכל פה נפלא
ויש אוכל בשפע ודיור מצוין. החיים
טובים ומלאי תקווה. קניתי מכונית
חדשה ובקיץ אסע לחופשה בהרים. אל
תאמין לתעמולה הקפיטליסטית.
יש ברוסיה הכל, פרט לדיו ירוק".